Adanzz Hanzz's

Portfolio

Ramalan Hari Kiamat lagi

Leave a Comment
Apabila dahulu, orang barat telah meramalkan Jumat 21 Desember 2012. Konon diramalkan dunia akan kiamat. Ketika sumbu bumi semakin miring, perlahan-lahan bencana besar melanda. Gempa memecah belah bumi, mulai dari bagian bumi barat, dari benua Amerika terus meluas hingga belahan bumi Timur, Jepang dan kawasan Asia. Nubuat kiamat tersebut diramalkan Nostradamus.

Tapi hari ini sekali lagi kita semua di kejutkan dengan macam-macam lagi kata yang mengatakan hari kiamat semakain hampir, kita pun sudat tahu bahawa duina hari ini sudah dah hujung nyawa. Banyak sudah petanda, petan yang mengatakan hari kiamat itu akan datang, cuma dalam islam kita di berikan petanda-petanda yang besar dan kecil, adakah kita semua endah semua itu?? saya rasa tidak,kita semua masih leka dengan dunia.

Bangun lah sahabat dan rakan-rakan ku, kita yang di lahirkan islam sangat bertuah hari ini kerana dapat mengetahui hari itu semakin dekat, buat lah persedian untuk hari in dan esok. Apa yang saya ingin sampaikan adalah ingtan untuk kita bersama, muhasabah lah diri kita. Kenalilah diri kita dimana, jangan terlalu leka denagn dunia. Apa yang sudah berlaku dan mengjudi kenangan biarkan ia berlalu.Dengar lah wahai sahabatku, selagi pintu di langit belum tertutup, insafilah diri dan kembalilah ke jalan yang maha Esa, sesungguhnya die yang mampu mengubah kita jika di hati kecil kita terdetik untuk merubah diri kita.

Ingin saya kongsikan bersama anda semua gambar yang di reka oleh orang kafir ini yang mengambarkan hari kiamat, mungkin kita berasa itu semua mangarut dan hayalan semata-mata, mugkin benar apa yang di gambarkan dan mungkin lebih teruk lagi dari sangkaan kita.Ayuh sahabat, ambillah kesempatan ini untuk insafi diri kita, semoga Allah berikan taufik dan hidayah untuk diri kita.InsyaAllah. Lihat ini,Steve McGhee menghasilkan gambaran hari kiamat versi beliau.Macam-macam..











 
Ini hanyalah perkongsian ilmiah untuk kita renungankan bersama dan semoga ia menjadikan iman kita lebih utuh dan teguh kepadanya.

Sekian,

Kredit UNtuk BLOgger
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 ulasan:

Post a Comment