Adanzz Hanzz's

Portfolio

CtE KeCiAn 1/9..iSh3

Leave a Comment
@SsAlAm wEi... ade satu kisah niee aku nak kongsi ngn kowang laa...bkn kesah sedey @pon seram..tapi kesah benar beb...kalo kowang xcaye tanye laa aku..mcm nie kesahnyee.. kesah nie terjadi mase aku nak balik kuantan yelakan kowang pon dah bace kat profile aku yang aku nie belajar kat kolej kat setiu.. yelakan kalo bulan 12 & 1 niekan musim kemaraukan...aku rasekan mungkin aku xdgr cakap mak aku kot...2 yang jadi mcm 2...hehehe,padan muka akukan...ok cian kowang duk tunggu jeer cte apeekan aku nak cte ngn kowang niee..hehehe,ok3x aku cte k ari 2 mak aku call laa aku tanye nak balik bile kee kolej..mak ako ckp kalo nak balik kuantan 2 balik laa awal sikit(maksudnyee pagi laa) jgn petang baru nak gerak tapi yang aku niee.. kononnye pagi mase aku nak alik 2 nak betoi moto kapcai aku 2,dah laa aku bgn mase 2 dah pukul 12 tgh ari..xkan aku nak gerak mase 2 hitam bekarat aku nanti...lari lak aweek aku nanti..hehehe nak dijadikan cte aku pon balik laa ptg ari 2... aku pon bawak laa moto kapcai aku 2,sampai kat rompin ok lagi...jumpe laa mat rempit nak aku berembat...elle,ingat moto aku xlaju keer..tgk leher laaa bai(ape kene mengene pulak)hehehe aku pun bawak moto aku smpai kat perhentian yg ke-2(ade pulak perhentian2 nie) sajee jee..aku smpai kat pekan jeer..mak oii..ujan mencurah-curah ke ladang gandum tau.. adoi...kat stu aku xbash kuyup lagi...ok lagi laa aku pon dgn hebatnye trus pulas teroter 2...sikit lagi nak putus beb,geram niee.. hujan nampknyee smakin berleluase..aku sikit pon xgentar..tapi bilaa sampi kat permatang badak aku benti jap..bahyee beb,tgn aku dah beku dah mase 2,nasib baik aku xpanggil bomba mase 2.. aku letak laa tgn aku nie kat ekzos...kononnye bagi ilang sejuknyee..tapi panas gak beb, 5 minit kemudian,aku bla laa trus bjln...ujan xkenal erti kesian dah kat aku makin lebat die turun ade laa xleh jadi,aku kene trus kan gak..sbb malam nak menjelme dah..tapi laa aku blk mlm2 nie..owang kate antu pon byk...hee,aku bawk laa moto aku memotong sebuah demi sbuah kete n ape mende yg ade kat jln 2 laa,hari makin gelap...aku pun lalu laa kat "roundabout"kat permtg badak 2, xprasan laa pulak ade air kat situ...kalo cetek xpee..mak aii..dlm beb, bilee aku lepas jeer dari air 2..aku pulas laa teroter moto aku dah xleey dah... emegency,moto aku nak matio niee..upenye mati sungguh!! aku raba laa telepon aku..1 lagi mslah,tepon aku tertinggl kat tempt aku benti td..adddoooi mslah beb...padahal umah aku xjauh lagi 2(ade laa dlm kl balik ari)hee.. aku dah penik mase 2,yela xpenah lagi ade mslh moto aku nie..aku pun cube laa thn owang kat jln raye 2kononnye nak pinjm nfon jeer tok call mak aku...xde cowg pon benti..sedey + germ pon ade...mesti earang ingt aku owg jht keer @pengemis nak minx sedekah kot..apee laa earang 2 aku pon tolak moto 2..dah laa aku tolak moto naik bukit beb gilaa laa penatnyee...naik keer otak,aku pon jumpee "busStop"paking moto kat situ jap aku nnmpak pulak publikpon..ingt nak tepon mak aku...upenye rosak.. ish3,dugaan.. tetibe,ade la bro 2 dtg..ea kte dah nampak aku td dah mase tolak moto 2.. sengal jugk ea 2kan,bkn nak tlg aku dari td..tapi xpe laa..ea dah tlg aku gakkan..pinjm nfon ea jap call mak aku...nasb bek laa,aku tunggu laa mak aku dtg..lame gak aku tunggu mak aku xdtg gak..sudenly,ade lee kete benti depn aku ingt nak uat apee keer..benti dpn aku nak jln dpn kit trus jln.. (ape kee heeynye mamat 2 benti2 nie,xciat agaknyee ujan2 nie) aku dah bosn tunngu lame sgt...aku g laa lap "plug "moto aku 2.. stat kali 1,xidup..kali ke-2 idup tp mampus blk(pandai jugk moto nie ajk begurau yek) aku cube stat kali ke-3 akhir idup..sukee gila aku..tanpe tunggu mak aku pon blk laa ade keras lame2 aku kat stu.. sampai umh mak aku kte dah cari aku ats lagi upenye..ish3,xpee laa..aku pon ajak mak aku amik nfon aku yg tetinggl td..nsib bek ade.. tuhan kesian kat aku laa kot sekian
P/S ; dgor lee ckap mak kite..kalo xdgor sape lagi nak dgorkan..2 laa aku dah kene ceramah ngn mak aku...adddoooooiii,naik kudis telinga aku niee..(hehehe,gro jee)jumpe lg kengkawan
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 ulasan:

Post a Comment